Hotel Taipei

Carian hotel

  • Opsyen bayar sekarang atau bayar kemudian untuk kebanyakan bilik
  • Pembatalan percuma untuk kebanyakan bilik
  • Jaminan Harga

Jelajahi Taipei

Hotel Taipei

Sebuah bandar global dipenuhi budaya, sejarah, dan ciptaan - bangunan pencakar langit Taipei berdiri dengan bangganya mencapai langit dan berkilau semasa perayaan tanglung tahunan, apabila beribu-ribu lilin hanyut melalui langit malam. Bangunan Taipei 101 yang tinggi melangit menghubungkan masa lalu tradisional di bandar ini dengan masa depan yang serba canggih, dan pencakar langit kaca yang berkilat – yang tertinggi di dunia sehingga 2010 – mempunyai reka bentuk bertingkat yang menakjubkan yang menyerupai menara pagoda tradisional. Walaupun anda akan agak gembira untuk tidak meninggalkan kolam renang yang berkerlipan di tempat peranginan spa mewah anda, alamilah Taipei sebenar dengan menuju ke bandar lama untuk sesat dalam rangkaian jalan yang sempit, dan melakukan tawar-menawar dengan baik di pasar jalanan yang sibuk.

Perkara untuk dilihat

Satu lapisan tebal setanggi akan memberitahu anda yang anda bergerak ke arah yang betul untuk ke Kuil Longshan, yang merupakan contoh klasik pengaruh China ke atas seni bina Taiwan. Naga hiasan di bumbung melengkung menyembur api keemasan merentasi bahagian luar bangunan, manakala lilin membakar dan ikan kap koi berpusing di luar. Biasakan diri dengan kehidupan Taipei moden dengan menuju ke arah Pasar Malam Shilin. Berjalan di sepanjang jalan yang bermandikan neon sebelum bertemu dengan lautan gerai, di mana peluang merasa daging bakar pada lidi, dan - makanan istimewa di pasar - omelet tiram masin menanti. Untuk melarikan diri dari bandar, dan melihat Taiwan yang paling indah, lakukan perjalanan ke Taman Negara Yangmingshan. Bersiar-siar di sepanjang laluan pejalan kaki kayu yang melingkar, yang dibarisi dengan pokok bunga sakura yang cantik, atau teroka dengan lebih mendalam untuk melihat alam semula yang paling dramatik - dengan tebing curam yang terus menjunam ke lautan biru, dan geisar memancur yang melonjakkan air ke udara dari lereng bukit yang membara. /br>
Hotel di Taipei

Rasai otot anda berehat apabila kolam panas mengurut belakang anda perlahan-lahan dengan pancutan gelembungnya, atau pergi ke bilik anda untuk melihat ke bawah ke bandar yang berkilauan, dan gunung-ganang yang menghijau dari jauh, melalui jendela bersaiz pawagam. Pilihan hotel pertengahan yang pelbagai hampir sama hebatnya dengan hotel terbaik di Taipei, dan anda akan sering menemui beberapa botol wain percuma menunggu di dalam bilik anda, bersama-sama dengan susunan bantal berisi udara yang lembut. Hotel dan asrama asas menawarkan lokasi yang hebat di pusat bandar, pada harga yang rendah, manakala kebanyakan tempat penginapan di bandar ini menyediakan akses WiFi dan televisyen di dalam bilik sebagai kemudahan paling minimum.

Di mana untuk menginap

Tinggal di tepi sungai di daerah Ximending yang bergaya, di mana kedai dipenuhi dengan pengunjung pada siang hari – menjual CD import dan trend Jepun terkini. Pada waktu malam, penduduk tempatan dan pelawat sama-sama berasak di tempat bersejarah, seperti Teater Red House berbentuk oktagon, untuk menikmati persembahan yang meriah dan opera yang hebat. Jika anda tinggal di Beitou, alami Taipei lama yang menenangkan dengan melawat Muzium Kolam Air Panas Beitou, yang pertama kali dibuka sebagai mandian awam pada tahun 1913. Sudah tentu, satu-satunya cara untuk benar-benar menghargai air yang menyegarkan di kawasan ini adalah untuk mencubanya sendiri di spa berwap, di mana anda akan merasakan apa sahaja tekanan segera berlalu pergi.

Bagaimana untuk sampai ke Taipei

Pengangkutan awam di bandar ini adalah yang tercanggih hasil daripada sistem Metro Taipei, yang menjadikan perjalanan merentasi bandar begitu mudah. Jika anda dari luar negara, mendaratlah di Lapangan Terbang Antarabangsa Taoyuan Taiwan. Atau, terbang dari bahagian lain di Taiwan dan Asia Timur ke Lapangan Terbang Songshan Taipei yang lebih kecil. Lapangan terbang dihubungkan ke pusat bandar dengan bas ulang-alik. Jika anda sudah berada di Taiwan, rangkaian Rel Kelajuan Tinggi Taiwan adalah cara yang paling selesa untuk perjalanan di antara bandar utama.

Panduan perjalanan Taipei

Panduan perjalanan Taipei